Integracyjny Złaz „Śladami Ignacego Jana Paderewskiego”

17 października 2018 roku odbył się, współorganizowany przez naszą Szkołę oraz Koło PTTK nr 23 „Włóczykije” działające przy Specjalnym Ośrodku Szkolno–Wychowawczym  im. E. Gierat w Tarnowie, Integracyjny Złaz Śladami Ignacego Jana Paderewskiego. Celem Złazu było uczczenie 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, zapoznanie jego uczestników z postacią wielkiego Polaka – Ignacego Jana Paderewskiego oraz z miejscami z nim związanymi. Uczestnicy, a było ich ponad 200, reprezentowali 9 szkół i placówek, w tym Warsztaty Terapii Zajęciowej z ul. Klikowskiej i ul. Ostrogskich w Tarnowie oraz tarnowskie szkoły: SP nr 14, SP nr 24, I LO, VII LO, XVI LO. Tarnowscy przewodnicy w osobach Pana Stanisława Kornasia i Pana Aleksandra Szydłowskiego poprowadzili grupy wyznaczonymi trasami Złazu. Było też zwiedzanie Muzeum w Kąśnej Dolnej połączone z projekcją filmu
o Ignacym Janie Paderewskim.Dużym zainteresowaniem cieszyła się Gra Terenowa „Droga do Niepodległości” przeprowadzona na terenie miasta Ciężkowice, Rezerwatu Skamieniałe Miasto i kompleksu parkowego przy Dworku Ignacego Jana Paderewskiego w Kąśnej Dolnej, przygotowana
i przeprowadzona przez młodzież naszej szkoły pod czujnym okiem koordynatorek gry: pani Anety Ramian i pani Anety Kapałki.

Na zakończenie Złazu uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy, nagrody rzeczowe ufundowane przez Starostwo Powiatowe w Tarnowie, Urząd Miasta Tarnowa oraz Organizatorów. Młodzież tarnowska zaprezentowała piękny, okolicznościowy program słowno – muzyczny. Jak na imprezę patriotyczną przystało nie zabrakło wspólnego śpiewania pieśni oraz gorącej, wojskowej grochówki.

 

Relacja z imprezy w tarnowskiej.tv:

httpss://www.tarnowska.tv/wiadomosci/1688,wloczykije-sladami-ignacego-jana-paderewskiego

 

Aneta Kapałka
nauczyciel historii i koordynator gry terenowej

Related posts

Sztandar Szkoły „u mistrza Paderewskiego” w Ciężkowicach szlakiem pamięci 2 Korpusu Polskiego gen. Władysława Andersa

Międzynarodowy Dzień Liczby Pi

Cukiernicy poznają zawód w praktyce