Współpraca

szef

Nasza szkoła współpracuje i jest zaprzyjaźniona ze szkołami na Ukrainie, we Francji, Niemczech i Włoszech. Z tymi szkołami odbywa się wymiana młodzieży oraz organizowane są wycieczki i praktyki dla uczniów.Nasza szkoła współpracuje i jest zaprzyjaźniona ze szkołami na Ukrainie, we Francji, Niemczech i Włoszech. Z tymi szkołami odbywa się wymiana młodzieży oraz organizowane są wycieczki i praktyki dla uczniów.W dniach 27 do 31 marca 2017r. cztery uczennice z Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. I. J. Paderewskiego w Ciężkowicach wraz z dyrektorem oraz tłumaczką p. Katarzyną Potempą z ZSP w Żabnie uczestniczyła w wymianie ze Szkołą Hotelarską w Amiens w Pikardii na Północy Francji. Wyjazd miał na celu zapoznanie z procesem kształcenia kucharzy i hotelarzy w szkole o podobnym profilu oraz zdobycie nowych umiejętności. W ramach rewizyty młodzież uczestniczyła w zajęciach gastronomicznych z kuchni francuskiej, zapoznała się z bazą hotelową i restauracyjną regionu, zwiedziła zamek w Rambures, katedrę w Amiens, zobaczyła wybrzeże klifowe w rejonie Saint-Valery oraz atrakcje przyrodnicze okolic Abbeville.

Jeden dzień pobytu był przeznaczony na organizację uroczystej kolacji dla 30 członków komitetu miast partnerskich. Uczennice przygotowały na to spotkanie tradycyjny polski rosół z makaronem, kotlet schabowy z ziemniakami i kapustą zasmażaną, kurczaka faszerowanego kaszą gryczaną z boczkiem i bukietem warzyw, cieciorkę ze szpinakiem i piersią drobiową. Na deser została podana szarlotka i piernik z lodami. Za swoją pracę otrzymała serdeczne podziękowania.W dniach 20-23.04.2016 r. delegacja naszych uczniów i nauczycieli odwiedziła szkołę partnerską w Kuzniecowsku na Ukrainie w ramach międzynarodowej wymiany młodzieży.

Celem wyjazdu była integracja młodzieży polskiej i ukraińskiej, zapoznanie się z pracą edukacyjno-wychowawczą szkoły.Dzięki temu mogliśmy poznać kraj, kulturę i lokalną kuchnię swoich ukraińskich rówieśników. Uczestniczyliśmy w szkolnej akademii, w konkursie tańca w miejscowym domu kultury. Zwiedziliśmy muzeum kuzniecowskiej elektrowni, ogród zoologiczny i muzeum bursztynu w Równem. Przywieźliśmy mnóstwo pamiątek i wrażeńDziękujemy ukraińskim rodzinom za serdeczne przyjęcie, a Starostwu Powiatowemu za pomoc w zorganizowaniu wyjazdu.W dniach 28.03 – 2.04 w Polsce przebywa 6 osobowa grupa uczennic wraz z opiekunem z francuskiego Amiens ze szkoły Ecole Hotelieze St. Martin d’Amiens. Gościliśmy ich również w naszej szkole, gdzie brali udział w zajęciach w pracowni gastronomicznej – wykonywali potrawy regionalnych. Grupa zwiedziła też Muzeum Przyrodnicze oraz Rezerwat Skamieniałe Miasto. W czwartek uczestnicy odwiedzili Auschwitz, a wieczorem bawili się na szkolnej dyskotece wraz z naszą młodzieżą. W piątek uczestniczą w wycieczce do Krakowa i Wieliczki. Pobyt gości z Francji jest możliwy dzięki wsparciu finansowemu Starostwa Powiatowego w Tarnowie oraz Centrum Paderewskiego w Kąśnej Dolnej.W dniach 16–18 listopada 2015r. gościliśmy grupę uczniów wraz z panią dyrektor Nadią Horbachyk i opiekunami. Grupa z Gimnazjum w Kuzniecowsku na Ukrainie przybyła do naszej szkoły na X Jubileuszowy Dzień Patrona Szkoły w ramach wymiany szkół partnerskich.W dniach 14-22 marca 2014 roku młodzież z naszej szkoły przebywała we Francji w ramach wymiany międzynarodowej szkół.W dniach od 29 września do 5 października 2013 roku naszą szkołę odwiedzili uczniowie z Francji. Przez tydzień mieszkali u rodzin na terenie Gminy Ciężkowice, pomagając w pracy w polach i gospodarstwach. Celem pobytu w Polsce było zdobycie wiedzy i doświadczenia, które później mogliby wykorzystać w ich własnych gospodarstwach.Mimo licznych obowiązków związanych z pracami hodowlanymi i rolnymi, nasi koledzy z Francji znaleźli czas na wspólną zabawę. W czwartek 3 października odbyły się otrzęsiny klas pierwszych, a po nich dyskoteka, podczas której mogliśmy w praktyce sprawdzić swoje umiejętności komunikowania się w języku obcym, a także miło spędzić czas z naszymi rówieśnikami z Francji. W kwietniu uczniowie naszej szkoły udadzą się z wizytą do Francji, gdzie będą mieć okazję odwiedzić tamtejsze restauracje, hotele i gospodarstwa rolne.W dniach 5-8 czerwca 2013r. odwiedziliśmy naszą szkołę partnerską w Kuzniecowsku na Ukrainie. W wyjeździe uczestniczyli uczniowie naszej szkoły oraz Zespołu Szkół Publicznych w Jastrzębi. Celem wyjazdu było poznanie zabytków, kultury i przyrody Ukrainy. Zapoznaliśmy się również z procesem edukacyjno–wychowawczym ukraińskiej szkoły, a przede wszystkim nawiązaliśmy przyjacielskie relacje między młodzieżą polską i ukraińską.Młodzież tamtejszej szkoły próbowała przybliżyć nam tradycje i zwyczaje swojego regionu, zobaczyliśmy jak funkcjonuje elektrownia atomowa w Kuzniecowsku, a w Równym odwiedziliśmy Muzeum Bursztynu oraz ogród zoologiczny. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się we Lwowie, odwiedzając miejsca związane z polską historią.W dniach 18 do 21 kwietnia 2013r. w naszym zespole gościliśmy dyrektora Jacques Affaire, nauczycielkę rolnictwa Colette Buquen i nauczycielkę angielskiego Aude Eyraud z Liceum Rolniczego w Saint Yves w Brytanii we Francji. Goście odwiedzili naszą szkołę w celu nawiązania kontaktów pomiędzy młodzieżą z obu szkół oraz realizowania praktyk zawodowych. W tym celu odbyły się wizyty robocze w Spółdzielni Produkcyjnej „Jedność” w Kąśnej Dolnej i w gospodarstwie mlecznym naszego absolwenta Marcina Habaja w Łużnej. Goście zwiedzili naszą szkołę, odbyli wycieczkę do stolicy Małopolski Krakowa oraz uczestniczyli w wieczorku polsko – francuskim. Na przełomie września i października będziemy gościć młodzież francuską, a nasi uczniowie ze szkół gastronomiczno – hotelarsko – rolniczych pojada w marcu lub kwietniu na rewizytę.W dniach 11-14 kwietnia 2012 roku gościliśmy młodzież i opiekunów gimnazjum z Kuzniecowska na Ukrainie.W dniach 9 – 13 czerwca 2011 roku uczniowie Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Ciężkowicach oraz Publicznego Gimnazjum w Jastrzębi wzięli udział w wycieczce do Kuzniecowska na Ukrainie w ramach międzynarodowej wymiany młodzieży.14 – 19 listopada 2010 roku – wizyta gimnazjum z Kuzniecowska.W dniach 26-31 maja 2010 roku uczniowie naszej szkoły brali udział w wycieczce do Asti (Włochy), gdzie odbył się konkurs międzynarodowy filmów krótkometrażowych, realizowanych przez młodzież.W dniu 12 marca 2010 roku gościliśmy w naszej szkole młodzież z Asti (Włochy) w ramach wymiany młodzieży.W dniach 15.01 – 20.01 2010 r uczniowie naszej szkoły: Dawid Gąsior, Anna Kuzera, Jakub Machowski orazMarlena Truchan uczestniczyli w wymianie międzynarodowej w Asti blisko Turynu we Włoszech. Odbyło się tam spotkanie grup młodzieży ze: Szwecji, Francji, Węgier oraz Polski. Uczniowie zwiedzili miasto, robili reportaż oraz uczestniczyli w konferencji prasowej w WebTV. Zdjęcia z wyjazdu w galerii… Do obejrzenia również film z pobytu na stronie: www.spleenwebtv.itW dniach 11-13 grudnia 2009 r uczniowie naszej szkoły wraz z dyrektorem Andrzejem Burnusem orazpanią Ewą Truchan przebywali w zaprzyjaźnionej szkole w Kuzniecowsku na Ukrainie. Uczestniczyli tam wobchodach 10-lecia istnienia Gimnazjum. Uczniowie z naszego Zespołu zaprezentowali polską kulturę uczestnicząc w uroczystej akademii. Następnie dyrektor Andrzej Burnus przekazał medal 10-lecia Powiatu Tarnowskiego na ręce dyrektor tamtejszego Gimnazjum Nadii Horbachyk. Wręczył również w imieniu społeczności naszej szkoły okolicznościowy puchar z dedykacją.orące podziękowania za jak zawsze serdeczne przyjęcie uczestników tej wizyty składa Dyrekcja i młodzież naszej szkoły. Do zobaczenia!!!Od 24 do 30 kwietnia 2009r gościliśmy w naszej szkolę grupę młodzieży wraz z nauczycielami z zaprzyjaźnionej szkoły w Kuzniecowsku na Ukrainie. Atrakc
ji nie brakowało, odbyły się między innymi: wspólnie prowadzone lekcje, dyskoteka integracyjna wraz z występami wokalno-instrumentalnymi, turniej siatkarski, wycieczka do muzeum oraz do Skamieniałego Miasta. Nasi goście zwiedzili również Kraków oraz Wieliczkę.W dniach 8-11 listopada 2008r nauczyciele z naszej szkoły złożyli wizytę w zaprzyjaźnionej szkole w Kuzniecowsku na Ukrainie. Odwiedzili również szkołę oraz złożyli kwiaty na grobach poległych legionistów w Kostiuchnówce na Wołyniu.W dniach 1 – 8 października 2008 roku młodzież z naszej Szkoły oraz z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Tuchowie uczestniczyła w międzynarodowej wymianie ze szkołami we Władimircu i Kuzniecowsku na Ukrainie. Uczniowie zapoznali się z kulturą ukraińską, wzięli udział w Jubileuszu Szkoły, uczestniczyli w rozgrywkach sportowych, zajmując I miejsca: w siatkówce dziewcząt i chłopców oraz piłce nożnej chłopców zdobywając dyplomy. W quizie sprawdzającym wiedzę z różnych dziedzin, nasza młodzież zdobyła I miejsce, w nagrodę otrzymując statuetkę sowy – symbol mądrości. Uczestnicy zwiedzili także: elektrownię atomową w Kuzniecowsku, Lwów – starówkę, Cmentarz Łyczakowski oraz Cmentarz Orląt Lwowskich.W okresie wakacji 2008 uczennice klasy II Technikum Hotelarskiego odbywały praktykę w Niemczech na wyspie Norderney. Ela Cygan i Magda Sowa przebywały nad Morzem Północnym w restauracji „Cornelius”, natomiast Justyna Kruczek w hotelu „Strandhotel” w Georgshöhe. Kliknij tutaj, aby zobaczyć więcej zdjęć