wyjścia i wycieczki

Wycieczka klas 1 THI i 1 LO do Tarnowa

Tuż przed końcem tygodnia 28 lutego 2019 roku klasy 1 LO oraz 1 THI udały się wraz z wychowawcami na niezapomnianą lekcję o prawie i sądownictwie przeprowadzanej w sali rozpraw Sądu Okręgowego w Tarnowie. Sędzia z wieloletnim doświadczeniem i dużym poczuciem humoru pan Mariusz Kosiniak opowiadał nam przede wszystkim o tym, czego sam doświadczył. Przez około trzy godzinny wykład ani na moment nie był dla nas nudny. „Pupy nas już bolały, ale cały czas chciało się pana sędziego słuchać” – jak powiedział jeden z uczniów, a wszyscy inni z entuzjazmem potwierdzili jego słowa. Choć rzeczywiście słuchać moglibyśmy jeszcze, to Sąd Okręgowy nie był jedynym miejscem na naszej mapie wycieczki. Dlatego rozprostowaliśmy nogi, zwiedzając budynek sądu. Widzieliśmy między innymi najstarszą salę rozpraw, do której doprowadzono nas „tajemniczym korytarzem”, którym można przeprowadzić każdego więźnia „na tzw. dołek” i z powrotem bez kontaktu z ewentualnym tłumem gapiów. Bardzo spodobała nam się również sala, gdzie toczy się rozprawy ze szczególnie niebezpiecznymi więźniami.

Następnie przeszliśmy na tarnowski rynek, gdzie mogliśmy podziwiać wystawę „Polski Gen Wolności”, która była dla nas przepiękną podróżą przez historię wielu pokoleń. Kiedy oglądaliśmy zdjęcia, wczytując się także w treść wystawy, przybył do nas słodki poczęstunek na rękach samego pana dyrektora. Mowa o pączkach oczywiście, bez których nie mogło się przecież obejść w Tłusty Czwartek! Najedzeni poszliśmy do Muzeum Diecezjalnego. Oprócz pana przewodnika przywitał nas tam niesamowity klimat zabytkowych świątyń, a wszystko to w jednym  miejscu. Wielowiekowe ołtarze, rzeźby i obrazy na tle surowych ścian przeniosły nas na kilka chwil w czasie do średniowiecza.

Po takich wrażeniach mocno zgłodnieliśmy, więc udaliśmy się do… McDonald’s, skąd zabrał nas już autokar do kina Cinema 3D w Galerii Tarnovia na seans filmowy. Zdobywca Oscara za najlepszy film roku 2019, „Green Book” zachwycił nas niebanalnym humorem i wartościowym przekazem. Film opowiadający o drobnym cwaniaczku z Bronksu, który zostaje szoferem ekstrawaganckiego muzyka z wyższych sfer i razem wyruszają na wielotygodniowe tournée jest do bólu poprawny politycznie, a przy tym lekki, uroczy i mądry. Pan dyrektor stwierdził, że: „film „Green Book” to obraz o otwartości, o akceptacji, ale również o ciemnej stronie człowieczeństwa”.

Po dniu pełnym wrażeń, późnym wieczorem wróciliśmy do Ciężkowic, a następnie do swoich domów, by kolejnego dnia w pełni sił poświęcić się szkolnym obowiązkom pod okiem mistrza Paderewskiego.

Karolina Iwaniec
wychowawca klasy 1 THI

Podobne posty

Cukiernicy poznają zawód w praktyce

Dyrektor

Wycieczka do Niepołomic i Bochni w ramach projektu „Mój rozwój – moja przyszłość II”