Bez kategorii

Wakacyjna Szkoła dla Rodzica

Pod koniec wakacji dnia 30 sierpnia 2024 roku w ramach „Szkoły dla Rodzica” odbyła się prelekcja prowadzona przez psychologa szkolnego na temat: „Nasza szkoła nasz drugi dom. Jak wspierać nastolatka/nastolatkę w radzeniu sobie z nowymi wyzwaniami związanymi ze zmianą szkoły?”. W spotkaniu podczas zebrania otwierającego wzięli udział rodzice uczniów klasy pierwszej. Serdecznie dziękujemy za obecność!

Aby pomóc młodzieży, która 1 września wkracza na nową drogę życia, aby zapewnić młodym ludziom poczucie bezpieczeństwa w obliczu wyzwań związanych ze zmianą szkoły, aby okazać im pełne zrozumienie dla doświadczanych emocji i myśli, aby realnie dbać o dobrostan własnych córek i synów, warto oprzeć na 7 ważnych filarach:

  1. Empatia: daj dziecku przestrzeń do wyrażania swoich emocji oraz potrzeb – od ekscytacji po strach  – związanych z nową, nieznaną sytuacją szkolną, pomagaj w rozpoznawaniu i nazywaniu doświadczanych emocji.
  2. Akceptacja: pokaż dziecku swoją postawą oraz zachowaniem, że zawsze może na ciebie liczyć, cokolwiek by się wydarzyło dobrego lub złego, bo cenisz je za to, jakie jest, kim jest, a nie warunkowo za to, jakie twoim zdaniem powinno być.
  3. Pomoc: zapewnij dziecku niezwłocznie pomoc szkolnego specjalisty, jeśli nie radzi sobie z emocjami, ze stresem, ma problemy z nauką, opuszcza lekcje, ma obniżony nastrój, nadmiernie korzysta z telefonu, niepokoi Cię jego/jej zachowanie.
  4. Motywacja: pomóż dziecku określić swoje miejsce w świecie, motywuj do odkrywania odpowiedzi na pytania o tym, kim jest, co czuje, co chce robić w życiu, jaką ma pasję, jakie wartości ceni, w co wierzy, na czym mu/jej zależy.
  5. Rozmowa: rozmawiaj z dzieckiem codziennie twarzą w twarz, przygotowujcie oraz spożywajcie razem posiłki, uważnie słuchaj tego, co do Ciebie mówi oraz to, o czym nie mówi, unikaj przepytywania, oceniania, karania. Angażuj się w dialog..
  6. Współpraca: szukaj wspólnie z dzieckiem konstruktywnych rozwiązań w sytuacjach konfliktowych, bez krytykowania, ograniczania, wyręczania, ucząc podejmowania decyzji oraz odpowiedzialności za swoje zachowanie, słowa, postawę.
  7. Relacja: dbaj o dziecko poprzez wspólne spędzanie czasu, docenianie jego/jej sukcesów, szanowanie samodzielnych decyzji, branie odpowiedzialności za podejmowane decyzje.

PREZENTACJA

Małgorzata Pruś, psycholog szkolny

Podobne posty

A Home So Uncluttered That It Almost Looks Empty

szef

Microsoft Wants to Make HoloLens the Future of Education

szef

Go Wild For Western Fashion With These Pioneering Outfits

szef
Skip to content