HARMONOGRAM SPOTKAŃ CZŁONKÓW KLUBU POKEROWEGO
Opis projektu:
Łut szczęścia? Poker face i dobry blef? A może jednak matematyka…! Gra w pokera zazwyczaj nie jest kojarzona z matematyką, a to wielki błąd, ponieważ wykorzystuje się w niej strategie oparte na rachunku prawdopodobieństwa. Projekt zakłada założenie klubu pokera, w którym uczniowie najpierw poznają zasady gry w wersję Texas Holdem oraz stopniowo będą zaznajamiać się ze strategiami gry opartymi na probabilistyce.
Cel ogólny:
Nauka poprzez zabawę, która daje uczniom poczucie spełnienia i szczęścia, rozwija umiejętności logicznego myślenia i rozbudza zainteresowanie matematyką, a także doskonali umiejętność pracy w grupach. Młodzi ludzie mają okazję spotkać się przy wspólnej grze, z dala od ekranów laptopów czy smartfonów, dostrzegając tym samym realne zastosowanie matematyki również w świecie rozrywki. Rozwijają wzajemne relacje, uczą się koncentracji i wytrwałości. Projekt pozwala na skojarzenie matematyki i szkoły z zabawą i rozwijaniem swoich zainteresowań.
Cele szczegółowe:
Uczeń potrafi:
- Podać zasady gry w pokera,
- Przytoczyć co najmniej dwie strategie pokerowe,
- Współpracować w grupie.
Sposoby ewaluacji projektu:
- Utworzenie klubu pokerowego i cykliczne spotkania.
- Przeprowadzenie turnieju pokerowego dla członków klubu.
- Przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej wśród uczestników projektu.
Plan pracy:
Co jest do zrobienia | Termin wykonania | Kto wykonuje | Kto kieruje |
Realizacja wybranych zadań
Utworzenie klubu pokerowego dla chętnych uczniów.
Cykliczne spotkania członków klubu. |
październik
cały okres |
nauczyciel
uczniowie z nauczycielem |
nauczyciel
nauczyciel
|
Zwieńczenie projektu:
Turniej pokerowy Przeprowadzenie turnieju pokerowego dla członków klubu i wyłonienie zwycięzców. |
kwiecień
|
uczniowie
|
nauczyciel
|
Podsumowanie projektu:
|
kwiecień | nauczyciel | nauczyciel |
Karolina Wielgus, opiekun klubu